NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04
Skrivet av: Berit Eriksson skrivet 2001-12-09, 16:54
Hej igen! Det verkar som om alla klarat av sin BadTransB-attack. Ett problem kvarstår dock hos mig. Jag kan inte sända E-mail eller komma åt Adressboken då kommer dialogrutan .. förbjuden åtgärd .. upp och programmet stängs. Under info i samma ruta står en massa som börjar: MSIM orsakade ett ogiltigt sidfel i modul KERNEL32.DLL på adress 0167:bff9db61. Sen följer  Registrerar: och 16 olika följder som EAX=c00301a8 och just ovanstående CS=0167 och EIP= bff9db61. Det hela avslutas med Byte på CS:EIP: 53 8b 15 e4 9c fc bf 56 89 4d e4 5789 4d dc 89. Stackdump:  
Förmodligen är det väl ingen av er som kan hjälpa mig men ett sista desperat rop på hjälp bara, sen får jag väl köra en Restore i alla fall. Verkar så trist om detta skall bli nödvändigt vid varje virusanfall. Men får väl vara glad om jag slipper byta hårddisk varje gång.
Jag har efter tips härifrån tagit bort Zone Alarm och uppringningsrutan återkom då faktiskt. Trodde först att allt var kirrat, men så var icke fallet även om jag nu kan ta emot mail. Jag har också efter tipsen jag fick installerat om OE enbart, det hjälpte inte. Sen installerade jag om IE 5.5. Det hjälpte heller inte. Slutligen graderade jag upp till IE 6, men inte heller det hjälpte. Min fantasi tryter.
Lätt uppgivna hälsningar från
Berit