NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2002-01-04
Skrivet av: Ingrid Bergström skrivet 2001-12-08, 22:58
Hej alla virus- och datorkunniga! Innan  badtrans-diskussionen började här, hade jag inte tagit virus på allvar, bara att låta bli att öppna filer i engelska brev... När jag så läste här, bestämde jag mig för att genast gå över till Netscapes E-post. Gjorde så och mottog genast två till synes tomma konstiga brev som jag slängde. Slutade så använda min gamla dåligt skyddade dator till E-post. Jag har sökt efter de två filnamnen ni berättat om, men inte hittat något. Har gjort några misslyckade försök att få in ett nytt antivirusprogram, och har i kväll fått in en demoversion, som heter Kaspersky. Den hittar virus i Netscapes inbox, och i dess till synes tomma papperkorg hittar den ett html med namn från en av våra virusdrabbade kamrater, som synts i denna diskussion. Jag markerar delete, när viruset rapporteras, men det händer ingenting, det finns kvar. Öppnar jag Netscape och försöker slänga mina egna testbrev i inkorgen, får jag upp en skylt med dangerous situation och att jag ska informera min administrator och sända in misstänkta filer till antivirial research. Den virusmisstänkta koden heter exploit iframe file download. Vore det bra att avinstallera Netscape, tro?