NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 12 januari, 2005

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 12 januari, 2005
Skrivet av: Carl Szabad (Carl) skrivet 2001-04-06, 09:55
Christian! Med den datorn borde du inte ha några problem. Min grannes son har fått CDn att fungera på en 486a, visserligen med 64 MB RAM, men ändå. De tips som ges på sidan om dödboken är inga undermedel, men har hjälpt i åtskilliga fall, dvs att mappen raderas, man kör en Scandisk och installationen görs om, helst som en hårddiskinstallation.
 
Programmen ska inte äta minne, det är en funktion som är kollad särskilt eftersom den första versionen av dödboken som kom sommaren 1997 hade just det problemet. Det löstes den gången med en nerladdningsbar uppdatering och sedan fungerade det bra.
 
Lena! Jag förstår inte vad du menar med helt uppåt väggarna fel, för den erfarenhet vi har av de supportsamtal som kommit är de jag skrev i mitt förra inlägg. Och jag måste utgå från att har man ett problem med CDn kontaktar man oss för att få hjälp med det. Supporten är ju gratis. Jag har inte fört bok på problemen så det är en uppskattning, men den ligger på den storleksordningen jag angav. Jag kan också nämna att där jag frågat efter vilken processor datorn har så har det nästan alltid rört sig om Cyrix.
 
Vi har naturligtvis haft betydligt fler supportsamtal än de några tiotal som vi inte kunnat lösa, men då har det rört handhavandeproblem, som okunnighet om hur Windows fungerar, vad databasen på CDn innehåller, hur man ställer in grafiken eller också har datorerna varit för klena.
 
Det är ingen som har rapporterat om problem med Skellefteå tidigare, så jag hoppas fler kan kolla detta och höra av sig om det föreligger några sådana.