NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-29

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-06-29
Skrivet av: Mårten Swärd skrivet 2007-06-29, 12:09
Jag kan bara hålla med föregående två talare. Skivorna är ju en absolut nödvändighet som inkörsport för den allt större skara dator-släktforskare som i likhet med mig inte har tiden/intresset att åka iväg till arkiven och/eller ringa runt eller skriva brev till olika myndigheter för att samla in informationen som krävs för att kunna starta.
 
Hade det inte varit för detta forum och möjligheten att få svar ifrån de olika cd-skivorna hade jag absolut inte varit fast i denna beroendeframkallande hobby. Innan hasde jag gjort några tafatta försök att börja men orkade aldrig riktigt ta mig förbi den magiska 1900-tals gränsen där det blir så mycket enklare. Genom några snabba frågor och nästan ännu snabbare svar här på forumet så hade jag helt plötsligt både födelseår/födelseplats på rätt sida av 1900-talet, jag kunde på så sätt komma vidare, och nu har jag de senaste 2 månaderna suttit mer eller mindre varje kväll vid datorn och forskat.. =)
 
Men som sagt, utan detta forums möjligheter att ställa frågor på cd-skivorna så hade jag inte fortsatt min forskning. Och nu har jag köpt några av skivorna...
 
Mvh Mårten