NULL Skriv ut sidan - Släktträd?

Anbytarforum

Titel: Släktträd?
Skrivet av: Ewa-Lena Malmström skrivet 2010-08-21, 16:08
Vad gäller färger i Min Släkt så har alla rutor samma färg som omnämnts ovan, däremot kan du ställa in att de personer som importeras till programmet har en avvikande färg, gör du fler importer får de SAMMA färg även om man ändrar inställningarna emellan tyvärr - då blir alla i den nya färgen, annars hade det ju kunnat vara en lösning.
 
En lösning om du vill kunna se släktlinjerna i själva dataprogrammet är att lägga upp vapenskölden som bild. Så gör jag, fast med landskapsvapen där jag tycker mig ha säkerställt personen. Har i och för sig flera olika bilder för släktingar som jag hittat via internet, men inte hunnit forskat klart på ännu: hittat via Disbyt, via folkräkningar, via Rotemansarkivet eller via släktböcker. Om jag då kikar på översiktsschemat Anfäder eller Ättlingar kan jag ganska snabbt hitta trådändar som jag vill jobba vidare med, eller följa ångermanländska linjen, den östgötska eller leta mig fram i Dalarna mm.  
Fast det förstås, nu levande eller nyss levande personer har jag fotografier på, det ser roligare ut.
 
//Ewa-Lena