NULL Skriv ut sidan - Min pappa har dött - slut på släktforskningen?

Anbytarforum

Titel: Min pappa har dött - slut på släktforskningen?
Skrivet av: Eva Drewsen skrivet 2011-12-30, 11:20
Hej Maria!
Jag är ledsen för din skull, det är alltid tungt att förlora sina föräldrar.
 
Mitt råd till dej, är att fortsätta släktforskningen på din pappas biologiska sida.
Jag är själv adopterad, och har i ett par år nu grävt i min biologiska släkt. Jag har till och med fått 'nya' nu levande släktingar, och det känns väldigt bra! Det är ju trots allt mina RIKTIGA släktingar.
 
Det framgår inte var du bor, men stads- och länsarkiven kan helt säkert hjälpa dej med uppgifter om din pappas bakgrund, så du har ett startmaterial! Berätta bara precis som det är, att det handlar om din pappa!
 
Jag håller också med någon här ovan som skrev att det är en otroligt bra terapi att fördjupa sig i dom gamla böckerna. Och man gör sig absolut en bild av de människor man får följa.  
 
Om du nu forskat på din pappas adoptivsläkt, kan jag förstå om det känns lite bortkastat, men du har ju skaffat dig massor med kunskap som aldrig är bortkastad, som du kan applicera på att ta reda mer om din pappas riktiga bakgrund. Det kommer att bli oerhört värdefullt både för dej och dina barn!
 
Om du vill ha mera hjälp om rotsökandet bakom din pappa, har jag en del tips, så du får gärna ta kontakt med mej privat. Kanske han själv också hade handlingar rörande adoptionen?
 
Sänder mina varmaste omtankar!
 
Hälsningar Eva