NULL Skriv ut sidan - Ny fru

Anbytarforum

Titel: Ny fru
Skrivet av: Cecilia Hermansson skrivet 2013-01-06, 13:51
Tack så mycket!  
Jag lyckades faktiskt hitta dett själv för ett par timmar sedan, efter att letat runt.
Hittade även en fadder till dottern Helena därifrån, som hette Pehr Maltesson. En annan Maltesson var fadder till den oäkta dottern också, vilket borde vara en ledtråd för mig, men det är svårt att lösa i alla fall.

Efter att ha hittat Staby, och en Lars Persson som har en son som heter Lars, född 1796-06-05 så misstänker jag starkt att detta är min Lars, även om två siffor i födelsedatumet är omkastade. Även att flera av denna Lars syskon har samma namn som sedan min Lars barn får senare, gör också att jag misstänker att jag är på rätt spår.

Ne, jag känner att jag hela tiden är i närheten av att få svar på mina frågor, men jag kommer inte riktigt ända fram.
Försökte leta efter vart Anna Christina hamnar senare i livet också, men efter sida 16 i hfl [color=0000ff]Ytterby kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13652/A I/8 (1830-1833)[/color] så kan jag inte hitta henne.
Det står typ Sty fb, eller Sly fb (möjligtvis fh) framför hennes namn, och jag förstår inte vad det betyder.