NULL Skriv ut sidan - Kan man hitta okända föräldrar???

Anbytarforum

Titel: Kan man hitta okända föräldrar???
Skrivet av: Lena Persson skrivet 2015-10-30, 16:05
Jag forskar åt en bekants släkting och har nu råkat ut för att både föräldrarna står som okända i fb (Gbg Domk. C:15 sid 116), Ivar född 7/1 1882. Står bara att modern är 37 år. Fick hjälp att hitta honom i församlingsboken (OBR) men det säger inget mer än att han flyttade till Ucklum, han står i en en hel spalt med andra barn utan uppgifter. I Ucklum står han som fosterson.
Finns det något att göra? Finns det någon orsak att tro att fosterfamiljen på något sätt är släkt med honom?
 
(En annan gång som jag hade en med okända föräldrar dök de plötsligt upp, de hade gift sig och tog hem sonen från fosterhemmet, men det verkar inte hända med Ivar.)
 
Fostermamman hade en syster född 1844, stämmer i ålder med den okända modern. Jag följde denna syster i böckerna. Hon gifte sig januari 1884. När hon dör 1929 finns endast dottern (född 1884 i äktenskapet)med i bouppteckningen. Kan hon ända ha varit Ivars mor??? Men det går väl inte att komma längre, vad tror ni? Jag får nog finna mig i att båda föräldrarna förblir okända.