NULL Skriv ut sidan - Var bor min släkting ?

Anbytarforum

Titel: Var bor min släkting ?
Skrivet av: Mari Johansson skrivet 2012-06-05, 11:23
Hej Åke, Jag vet att Olof gifte sig i Sunne och bodde där men jobbade i Söderala, de hade inga egna barn, bara en fostter son som var hans frus systerson.
Modern Hedvig, till Olof, Lars  (Utvandrat till Usa 1881 ,där har jag kontakt med släkten), Daniel ( vet inget om han förutom vad det står i brevet 1873), Karin Dorothea ( ska utvandrat kring 1864 och vara bosatt i Minnesota och gift där enligt obefintliga 1881), Gustafva ( har jag koll på), Anna Maria ( min moders farmor), Simon Martin, han har suttit i fängelse i Oslo och när han kom ut så stack han över till sverige och senare så for han över till Usa, hade då bytt efternamn till Wermelin, vet inte vad som har hänt han där), Gustaf Adolf ( han föddes 1849-11-06 i Södra Finnskoga men jag har inte hittat vad som har hänt han, antagligen har han dött efter vägen eftersom föräldrarna var rörliga fast de bodde i SF), Modern Hevig har jag full koll på, vars hon är född och föräldrar och syskon, däremot fader Simon har jag bara en anteckning i passen att han ska vara född i Larvik, Norge 1802 men ej kunnat hitta han i födelseböckerna där.
Daniel har jag inget annat än vad som står i Brevet från Modern till sonen Lars.
Jag har sökt i kyrkböcker efter nån DAniel som kan stämma in men inte funnit nån än, därför la jag in en förfrågan här om nån har stött på han...
Mvh
Mari Johansson