NULL Skriv ut sidan - Obefintlighetsbok

Anbytarforum

Titel: Obefintlighetsbok
Skrivet av: Liselotte Hyvärinen skrivet 2009-09-18, 14:05
Hej! Min mormors föräldrar hette: Ernst Herman Johansson född 11 juni 1894 i Karlstad statsförs. Selma Elvira Sofia Carlsson född 22 okt. 1895 i Tuna förs. Tuna har skannade husförhörsböcker men inte förs. böcker så jag vet inte var hon träffar Ernst eller var och när de gifter sig. Jag har letat efter var Ernst flyttade när han flyttade hemifrån men jag har inte hittat honom. Sen vet jag att de flyttar till Norge för det har min mormor berättat. De får 3 (tror jag) flickor i Drammen i Norge och flyttar tillbaka till Värmland. Jag letade efter dem i Karlstads inflyttningslängd och tillslut hittade jag Ernst 19 nov. 1923 men ensam inte med familjen och han var överförd från de obefintligas bok till Å. förs.stn. sid 2973 stod det. Sen har jag letat efter hans fru och barn och förmodligen missat dem för jag hittar dem inte. Så det jag undrar är var Ernst flyttade när han flyttade hemifrån, var han träffade Selma och var o när de gifte sig samt när flyttade familjen till Sverige från Norge?  
 
Vilka hamnade i de obefintligas bok förutom blinda idioter och sinnessjuka?  
Om någon vet eller kan hjälpa mig att hitta dem och platser de bott på så blir jag tacksam.    
 
Mvh Liselotte