NULL Skriv ut sidan - Släktforska efter sekretessgränsen

Anbytarforum

Titel: Släktforska efter sekretessgränsen
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2010-10-06, 21:19
Hej! Om den person man begär ut det för (huvudpersonen) är gift bör det framgå med vem (har gjort så på de jag sett) och att den har barn (med de reservationer som jag nämnde ovan angående personakten som är källan till uppgifterna hos Skatteverket). Däremot står inte de uppgifterna för dina föräldrars barn i sin tur i dina föräldrars personbevis där dina föräldrar är huvudpersonen.
 
Jag hade tänkt be att få ut något nytt men det har jag inte hunnit med, mina nyaste här hemma är nog ett personbevis från 2007 för en släkting - det benämns ändamål utdrag ur folkbokföringsregistret - där står utöver personens namn och personnummer och födelseort, samt adress,
* makens dito,  
* vigseldatum  
* namn som ogift,  
* barnets personnummer och födelsedata (obs: i detta fall är fadern en tidigare make men det framgår inte! - men både första vigsel, barnafödande, skilsmässa och adnra/nuvarande vigsel händre före 1991) inkl födelseort och nuvarande bostadsort
* faktiskt barnets vigseldata (men inte med vem)  
* namn, adress och personnummer på en förälder, civilståndsändring samt personnummer på den andre föräldern (inget namn) som avled redan på 1970-talet.
 
Men på äldre personbilder jag snabbt hittar i mitt material så står ju endast namn och personnummer för motsvarande personer (make/barn/förälder), så personbilden är en mycket mer begränsad bild ur databasen.
 
Alltså räcker uppgifterna i varierande grad för att pussla ihop familjen -
Jag hoppas att jag inte givit sken av att det var mängder av fullständiga redogörelser som skulle stå  
 
hälsningar,
Eva