NULL Skriv ut sidan - Vill göra ett lättförståeligt """"släktträd"""" till min mamma,hjälp!

Anbytarforum

Titel: Vill göra ett lättförståeligt """"släktträd"""" till min mamma,hjälp!
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2007-01-12, 21:12
Anne-Lie,
 
Folk läser som de vill, uppenbarligen... Det de flesta beskriver i sina svar är reguljära antavlor av samma typ som du redan har, med den enda skillnad att man får plats med flera generationer (jag tvivlar på att de har fler än åtta generationer, men somliga räknar också in probanden, och då tycker de att det blir nio).
Du efterlyser en tavla där man också får plats med syskonsgrenar, men sådana tavlor existerar inte, om man inte konstruerar dem själv. Jag har emellertid ett förslag på hur man kan få ihop en sådan tavla, och det är med hjälp av Windows Publisher. Det programmet har en rad funktioner som låter dig skissa ett träd som ser ut precis som du vill, och där du dessutom kan plocka in fotografier och andra bilder. Jag har själv experimenterat med detta för att konstruera ett träd med enbart fotografier, men med lite träning kan man toda ihop vad som helst, och sedan skriva ut det med en plotter i storformat.
Här nedan kan du se en miniatyr på mitt snabbproducerade träd (det tog ett par timmar att joxa ihop det).
 
(https://forum.rotter.se/discus/messages/15764/100005.jpg)