NULL Skriv ut sidan - Vill göra ett lättförståeligt """"släktträd"""" till min mamma,hjälp!

Anbytarforum

Titel: Vill göra ett lättförståeligt """"släktträd"""" till min mamma,hjälp!
Skrivet av: Anne-Lee Wilson skrivet 2007-01-12, 03:38
Hej!
 
Jag skulle vilja framställa ett lättförståeligt släktträd till min mamma så att hon kan se flertalet generationer bakåt(med syskons grenar också mm.) och även se emigranterna(som vi ännu inte hittat i Amerika)som vi forfarande letar efter så att hon,ifrån Sverige kan försöka hitta ledtrådar till dessa försvunna personer.
Hon vill också försöka hitta foton på äldre släktinar till oss i mina nu döda morföräldrars gamla fotoalbum mm.
Det är ju lätt att det blir FÖR stort med alla barn,grenar av släkten hit och dit etc.,hur gör jag det på bästa sätt?
Min mamma vet INGET om släktforskning.
 
Finns det något lättförståeligt(gratis?)program att använda sig av eller är det lättare att använda sig av MS Office(tex. MS Word)?
Jag måste skriva ut det på min skrivare och skicka det på posten till henne,min mamma har ingen dator och vet INGENTING om datorer.
Det måste ocskå vara på svenska då min mamma ej kan engelska.
Jag laddar gärna ned program om ni rekommenderar något.
 
Vi här i USA använder oss oftast av en annan storlek på skrivarpaper än A4 som vi är vana vid i Sverige.
Till vår skrivare använder vi 8.5 x 11, pappersstorleken kallas Letter(Letter size?).
 
Vänligen kom med förslag på vad som skulle vara mest lättförtåeligt för min mamma och inte FÖR svårt för mig att sammanställa.
 
Tacksam för alla tips och förslag!
 
Till alla er som e-mailat mig:
Jag svarar er alla så fort jag kan.
Jag har legat sjuk i något liknande influensa och har varit jätte dålig(med jätte förkylning,feber,hosta,muskelvärk,illamående,huvudvärk och hemska migränattacker mm.),men är nu änligen uppe på mina darriga ben igen!
 
God fortsättning på det nya året alla kära släktforskare! *KRAM*
 
Mvh,
 
Anne-Lee Wilson
Florida,USA