NULL Skriv ut sidan - Organisera framsteg/status?

Anbytarforum

Titel: Organisera framsteg/status?
Skrivet av: Mattias Jacobsson skrivet 2015-10-27, 14:54
Skulle vilja höra med fler om hur ni organiserar era framsteg/statusar i släktforskningen. Jag tänker då på om ni har ett samlat ställe där ni lättöverskådligt kan se era personer och avgöra hur många som är klara, vilka ni behöver söka mer uppgifter på osv.
Kör själv med släktforskningsprogram (Ancestry online samt Family Tree Maker) men saknade just den lättöverskådliga statusen. Så nu har jag även ett excel-dokument med alla personer samt möjlighet att sätta små färgmarkeringar och kommentarer på varje individ. Tex att jag inte lyckas hitta personens födelsebok eller så kan jag sätta grönt på individen vilket betyder att jag nöjer mig för tillfället med den infon jag hittat. På så sätt kan jag snabbt få en översikt över vart jag skall lägga krutet eller ta vid nästa gång jag sätter mig.
Problemet är att ett stort excel-dok med detta inte är helt optimalt, det blir ganska tungrott och bökigt. Så därav mig fråga, hur gör ni andra, hur håller ni reda på att-göra-listan och liknande?