NULL Skriv ut sidan - Hur avgränsar man sin släktforskning?

Anbytarforum

Titel: Hur avgränsar man sin släktforskning?
Skrivet av: Maria Hellström skrivet 2009-04-02, 15:38
Tack Olle för länken! Jag har lagt in ett inlägg i Finland-Nyland-Lovisa om mina morföräldrar. Fick tipset att skriva till svenska församlingen i Lovisa och jag har precis mailat dit nu. Har även frågat inne på ett finländskt forum jag hittat:  
http://suku.genealogia.fi/index.php
 
I övrigt har jag funderat en del på min fars släkt med adoptivdelen, och det känns nog som jag ändå vill koncentrera mig på den biologiska släkten. Även om pappa helst inte vill befatta sig med den delen och istället vill att jag forskar kring hans adoptivföräldrar så känner jag ändå instinktivt att jag dras mer till det biologiska. Även om de lämnade bort honom/inte ville veta av honom (fadern) så är det ändå blodsband. Så därför kändes det lite skönt på nåt vis att höra från Jimmy Dahlund och Åke Wahlqvist (tack båda!) här i tråden att de också resonerade på samma sätt med deras adoptiv- och biologiska släkt.  
 
Så pappa får nog säga vad han vill tyvärr... Men visst är man ju lite intresserad av adoptivföräldrarna också, så lite grann vill jag nog kolla upp det också, även om jag inte tänker lägga någon större koncentration på det.