NULL Skriv ut sidan - Vilket program?

Anbytarforum

Titel: Vilket program?
Skrivet av: Tommy Petersson skrivet 2013-04-28, 17:37
Tänker du skaffa Ancestry-abonnemang för att också kunna hantera USA-släkten så rekommenderar jag att du gör som jag gjorde och köper ett exemplar av Family Tree Maker 2012 World Edition från Amazon UK. http://www.amazon.co.uk/Family-Tree-Maker-World-Edition/dp/B005NPFKXE/
 
Även om programmet gått upp en del sedan jag köpte så har ju pundet gått ner en del av det.
Förutom ett helt OK registreringsprogram som verkar rätt kapabelt för utskrifter (har inte prövat ännu) så sköter det synkning så att du alltid kan ha exakt samma uppe på Ancestrys webbplats och lokalt på din dator (= säkerhetskopia av datat). Sedan innehåller det också backupfunktion så du kan kopiera från din lokala dator till något USB-minne eller liknande.
 
Det speciella med World Edition som gör att det är värt 80 pund är att det ingår sex månaders världsabonnemang på Ancestry, som ju inte kostar så mycket mindre än den summan. Sedan ska man se till att såga upp abonnemanget (om man vill) innan dessa 6 månader gått, annars förlängs det med en månad i taget för 295 kr eller så. Har man då klarat av det mesta amerikanska kan man byta till ett Arkiv Digital-abonnemang, ser man till att knyta kontakter under dessa sex månader och utbyta invitationer till varandras träd kan man fortsätta att se deras uppgifter också efter att man avslutat sitt Ancestry-abonnemang (att använda skälva webbsidan är ju gratis oberoende av hur många personer man har i sin släkt).
 
Programmet är på engelska.