NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-02-05
Skrivet av: Ulrika Swanström skrivet 2005-07-17, 10:26
Hej!
Detta är första gången jag testar detta forum. Hoppas på tur! Jag har provat andra vägar utan framgång.
Min biologiska pappa är utomäktenskaplig son till en person född 20 novenber 1912 i Reichenau, vid namn Friedrich Ferdinand von Habsburg-Lothringen (!). Men den enda persom jag lyckats hitta med det födelsedatumet är Otto von Habsburg (även födelseorten överensstämmer). Jag får inte ihop detta. Finns det två släktingar födda samma dag och år eller har man fuskat med förnamnen? Min biologiska pappa föddes 4 mars 1937 i Riedböhringen. Det var väldigt svårt för honom att få fram sin födelseattest (vilken jag har en kopia av). Jag minns att han blev uppringd av en kvinna vid namn Regina och mer eller mindre tvingades att underteckna ett papper där han avsade sig alla anspråk på arv, börd etc, och returnera till denna Regina, innan födelseattesten kunde skickas till honom. Min biologiska pappa heter, enl attesten Karl Josef von H-L. Man betalade en summa pengar till ett annat par, för att ta hand om honom, och han fick då efternamnet Haas. Detta skedde bara några veckor efter födseln. Kopian på attesten är dålig och jag kan inte tyska, därför kan jag inte förstå allt av det lilla som står där.
Detta verkar väldigt rörigt, men inte desto mindre viktigt att få klarhet i. Min biologiska pappa har krånglat med attesten och en massa ringande till Tyskland och Österrike, men det var för flera år sedan. Själv har jag lekt detektiv i omgångar under åren, men det skulle vara skönt att få svar någon gång. Hoppas någon kan bringa klarhet!!!