NULL Skriv ut sidan - Persson, Anders f1863-1864 Malmö.

Anbytarforum

Titel: Persson, Anders f1863-1864 Malmö.
Skrivet av: Susanne Lamby skrivet 2011-07-06, 14:27
Hejsan,
 
Nu har jag fått papper på s.k Family Group for Anders Persson som hon har fått uppgifterna efter hennes farfar som skrev ned lite uppgifterna:
 
Anders Persson född 24 jan 1864 Malmö, Skåne län, Sverige.
               född 24 oktober 1864 Malmö, Skåne, Sweden
Arrival: 1888
Marriage: 1893, march 18.  
Death November 3 1912 New Jersey.
 
Hennes farfar är lite osäkert på eftersom familj historia var lite annorlunda i USA när han kom till Amerika som barn enligt hon skrev. Men hon skrev också att hennes farfarsfar blev katolik som barn som kom till USA. Jag finner mig lite märkligt eftersom det borde finnas farfars farsföräldrar med trots allt uppgifterna går lite isär, tyckte jag ! Ni håller med mig om detta eller hur?
 
Jag har sökt Katolska kyrkan i Malmö som också gav sammma svar om VAR iMalmö han bodde osv. Hon visste inte riktigt ännu, men angav namnet Ramsburg. Jag hade googlat och fann mig att den låg i örebro om man stavade rätt till RAMSBERG eller Ramsburg som finns i Holland. Då frågade jag mig hur kommer det sig att han hade svensk namn. Jag hade hittat en Anders Persson i Ramsberg i Örebro. Men uppgifterna verkade inte stämma- där går det olika upgifterna. Denna Anders Persson f 24 jan 1864 i RAMSBERG i Örebro, har utvandrat i USA men kom tillbaka 1889, gifte om med sin flicka och de fick 8 barn tillsammans. Han dog 1953 i Örebro.  
Jag ska kolla upp dessa uppgifterna som svar från Hanne Berndtsson och Jan Jutefors.
Mvh Susanne L