NULL Skriv ut sidan - Niklasson fr Örsjö (Småland) - svenska ättlingar ?

Anbytarforum

Titel: Niklasson fr Örsjö (Småland) - svenska ättlingar ?
Skrivet av: Gun Britt Larsson Bolin skrivet 2011-07-16, 15:55
Hej! En syssling till mig från USA, Nancy Tuttle, kommer och hälsar på i sommar. Jag är inte insatt i släktforskning men har lovat försöka hitta fler sysslingar till henne här i Sverige och få till ett släktträd över dem som finns i här, om jag kan. Hennes farfar hette Richard Niklasson och utvandrade runt tiden för första världskriget och hans syskon hette Albin (min farfar som bodde i Örsjö i Småland) Hjalmar, Albert, Agusta och Johan. Min pappa Erik tror att Albert kan ha en son som heter Sven, som i sin tur har en son som heter Bengt, som kan bo i Stockholmstrakten? Det är några av dem jag skulle vilja hitta. Men det kan förstås finnas fler i livet som Nancy skulle vilja träffa. Albins barnbarn är förutom jag Gun Britt och min syster Marianne även min kusin Kristin, vilka är de enda jag har kontakt med. Hur gör jag för att lättast hitta fler i denna släkt Niklasson? Började leta Bengt och Sven i Ratsit men alternativen blev för många för att ringa runt. Tacksam för hjälp och tips. Många hälsningar Gun Britt