NULL Skriv ut sidan - Johnsson, Christina f1852? i Sverige. Utv 1867?

Anbytarforum

Titel: Johnsson, Christina f1852? i Sverige. Utv 1867?
Skrivet av: Christer Nede skrivet 2011-03-10, 13:50
Hej !
Enl CastleGarden.org kom en ogift kvinna vid namn Christine Johnson, 20 år gammal, 1872-12-13 med fartyger Minnesota till USA från Liverpool. Det står också, att hon är född i England.
Jag letar efter en svenskfödd namne till henne född ca 1852-03 och som gifte sig i Chicago 1878-09-19. min Christine sägs dock vara invandrard 1862/1869 ( 2 olika uppgifter från USA ). Jag har sökt mycket efter denna Christine, men varje gång misslyckats, så nu är jag inne på att det kan vara fel i olika papper ( typ att det i skeppslistan ovan skrivits fel - att hon i född i England bara för att skeppet kom därifrån eller att att årsuppgifterna för invandring till USA är fel i de uppgifter jag fått därifrän.
Nu försöker jag alltså med uteslutningsmetoden. Kan någon berätta vart den förstnämnda Christine tog vägen efter ankomsten 1872-12-13 ?
MVH Christer
 
Denna post är överflyttad hit av moderator eftersom flera trådar som rör personen har postats under olika delämnen. Åtgärder mot dubbelpostning har förbisetts pga tidigare vakans av moderator.