NULL Skriv ut sidan - Timgren Carl John Fredrik

Anbytarforum

Titel: Timgren Carl John Fredrik
Skrivet av: Mats Ahlgren skrivet 2007-04-14, 10:25
Anders
Den bild som finns för census 1900 är dålig, men det verkar som det, för hustrun, står Herriem.(?) och om hon använda Herminia som tilltal kan det stämma. Dock stämmer inte födelsetid för föräldrarna.
Jag måste erkänna att jag nog läst fel tidigare, det står nog  oct 1888 på dotter Annie, för sedan står det 112(ungefär) på hennes ålder och eftersom census är gjort i juni det året så kan det tolkas som att det först skrivits 12 sedan ändrats till 11 år. Detta talar för att det är rätt familj om vi ska tro på uppgiften i Family search.
 
Att Annie och Elisabeth kan försvinna till 1910 är inte omöjligt, de kan gifta sig eller arbeta i familj och därmed hamna under andra namn. Sonen William gör mig konfunderad, var är han?
 
Census 1910 kan tolkas som att första hustrun försvunnit, hon kan ha dött eller att de tagit ut skilsmässa. Jag kan inte hitta någon Timgren i NY Death index mellan 1900 och 1905, men det bevisar inget.  
Den Charles som finns med i 1910 har ju varit gift tidigare, rätt invandrarår och är ganska ensam om Timgren,finns några till som inte kan vara din Timgren.
 
Vi får leta vidare och se om det går att få fram mer runt denna familj