NULL Skriv ut sidan - Brolin Johan Aron

Anbytarforum

Titel: Brolin Johan Aron
Skrivet av: Peter Brolin skrivet 2008-03-06, 01:07
Jag söker efter syskonen till min morfars far Ivar* Albin Brolin f 1883-08-08 i Ullasjö d 1974-10-09 i Falköping.
En av bröderna Johan Aron f1895-09-27 i Svenljunga lyckades jag hitta i CD-emmigranten skivan från 2001.
Här finns en Johan A. Brolin från Svenljunga län P, som 18 år gammal emigrerar från Göteborgs hamn till Dusquence PA. Det var 1913-08-29 och han åkte själv. Går det att utifrån detta gå vidare på någon amerikansk site där man inte behöver betala en förmögenhet för att få fram uppgifter eller betala med kontokortsnummer via nätet). Det borde väl kunna gå att hitta vanliga forskarsidor precis som i sverige på något vis.
De övriga syskonens öde är än så länge ett mysterium eftersom ingen finns med i Sveriges Dödbok ( i vilken de flesta borde finnas med eftersom alla är födda på slutet av 1800-talet eller början på 1900-talet. Jag hittar ingen av dem i cd emigranten. Riksarkivet har heller inte varit speciellt hjälpsamma genom att låta bli att svara alls på min fråga om familjen som jag ställde för ca 2 månader sedan.
De övrigas namn var
Anton Teodor f1886-09-10 i Ullasjö
Anna Teresia f1889-10-29 i Ullasjö
Ernst* Rikard f1892-10-26 i Ullasjö
Otto Georg f1901 i Svenljunga
Signe f? i Svenljunga
 
Sist nämnda Signe sägs ha varit gift med en militär och bosatt sig i Eksjö men efternamnet på henne efter giftermålet är okänt.  
Vore jättetacksam för all hjälp jag kan få om detta.
 
mvh
Peter