NULL Skriv ut sidan - Karlsson f. Sjögren - Ruth Amanda Naëmi

Anbytarforum

Titel: Karlsson f. Sjögren - Ruth Amanda Naëmi
Skrivet av: Jan Ek (Janek) skrivet 2004-09-27, 16:12
Nu skulle det vara intressant om någon ville testa Ruth Karins födelseadatum 11 nov 1905 i dödboken på CD (som jag inte har). Det finns väl en liten möjlighet att också hon återvände till Sverige.  En koll i det amerikanska dödsregistret SSDI som grovt räknat täcker 1962-2004 ger ingen stor hjälp. Ett trettiotal med namnet Ruth och samma födelsedatum, få som går att plocka bort pga initial. Det blir lite för många trådar att undersöka, läs: beställa dödsattester eller kolla dödsrunor för. Om jag ändå ska plocka ut någon jag tycker är lite sannolikare än de andra skulle det vara denna kvinna. Men det är bara en vag känsla.  RUTH C BERG   b. 11 Nov 1905  d. 03 Jun 1995  07834 (Denville, Morris, NJ)  152-16-3721 New Jersey  Nu finns det ju både en möjlighet att hon avlider före 1962, och dessutom en liten liten möjlighet att hon ännu lever.  Så får man fråga sig vad kan man mer göra, om hon inte dyker upp i Sverige igen, och blir funnen den vägen? Eftersom min gissning att bokstaven K i namnet kunde vara Karin slog till, ökas sannolikheten att den flickan jag fann 1920 i Milford faktiskt är den samma. Corinne är en väldigt bra översättning av Karin, och kanske är enda vägen vidare en lokal djupdykning i arkiven i Milford. Det är dock inte säkert att det heller hjälper, hon kan ha flyttat långt bort, gift sig någon annan plats, och försvunnit i det stora amerikanska folkdjupet.