NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2011

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 23 januari, 2011
Skrivet av: Dan Hellström skrivet 2010-06-13, 20:02
[color=0000ff][color=119911]Hej allihopa !
 
Jag ser att flera av er har bra koll på just Säfsnäs och familjer därifrån, så jag undrar om någon kanske till och med är mina släktningar fortfarande i livet?
Vår släkt Hellström med anfader Eric Hellström ( Mästersmed ) och gift med en Maja Hagberg och de fick ett antal barn vilka nu har sina familjer framförallt i närheten av Säfsnäs men även Borlänge/ Sala / Falun och som vår gren Bollnäs där mina förfäder var smeder in på 1900-talet också.
Min farfar Folke Hellström är förmodligen den äldste levande ur släkten idag med sina modiga 94 år och jag har en son som bär mellannamnet Erik som för övrigt gått i släkten sen 1769 och han är 6 år idag.
Känner ni fler Hellströmfamiljer med detta ursprung vore det kul att höra ifrån er eller om någon har andra roliga upplysningar om släkten.
Jag såg av en slump från Dalarötter på internet en kvinna vid namn Britta Ek ( Falun/Borlänge ) född 1917 alltså samma år som min farfar och hon var född i Säfsnäs och släktforskade liksom jag och vi hade samme anfader Eric Hellström så det MÅSTE finnas fler levande Hellström i dessa trakter?
 
M.v.h. Dan Hellström/ Järvsö[/color] [/color]