NULL Skriv ut sidan - Börjesson (Burgerson), Carl Johan f1851 Södra Vi. Utv 1871

Anbytarforum

Titel: Börjesson (Burgerson), Carl Johan f1851 Södra Vi. Utv 1871
Skrivet av: Johan Westermark skrivet 2012-10-10, 00:13
Hej jag letar ännu efter 2 syskon som utvandrade till Amerika.De var 3 fr början. Augusta Charlotta fann jag med hjälp utav en forskare för snart 8 år sedan. Vad jag söker är broden Carl Johan Petersson född 1851 28/12 i Halsjöbo södra vi. Han och syster Augusta Charlotta född 1849 utvandrar tillsammans till N Amerika år 1871 2 juni .Carl Johan kan också ha stavat sitt efternamn Börjesson eller som det kallades i Amerika Burgerson. Fadern hette Börje Pehrsson död 1895 fr Rumskulla eller Halsjöbo, Småland. Sonen Carl Johan Pettersson så stavar han sitt namn i Sverige men kan som sin äldsta syster  Augusta Charlotta född Petersson ändrat sitt namn senare till Burgerson. För i döds attesten 1917 för Augusta Charlotta står det att hon hette Burgerson som flicka hon bosatte sig senare i Missouri. Carl Johans destination i N. Amerika är okänd.
Sedan 3e syskonet som utvandrade heter enl utflyttningslängd Ida Wilhelmina Peterson född 1861 20/4 född i Kulltorp södra Vi men finner bara på en hemsida på emigranter i N. Amerika en Ida Wilhelmina Bengtson utvandrat till Newyork 1881 27/5 som är 20 år gammal.  
Således söker jag efter Carl Johan född 1851 28/12 och Ida Wilhelmina född 1861 20/4 var deras destination kom att bli och vad de kom att göra? Söker för äldre släkting skull i Utah, Usa mvh Johan w