NULL Skriv ut sidan - Byström Nils *1899 Anundsjö. Även Domeij WY

Anbytarforum

Titel: Byström Nils *1899 Anundsjö. Även Domeij WY
Skrivet av: Ann-Mari Bäckman skrivet 2011-01-21, 09:32
Helene!
 
Jag har också tänkt i de banorna att Byström kan ha ändrats till något annat, men nog verkar det troligt att du kanske funnit rätt person. Om denne man är identisk med Nils By som skrivit på en uthusvägg i Norrmesunda, får jag väl aldrig reda på, men den mannen lär ju inte ha hört av sig till de anhöriga. Så hans liv kanske inte var så mycket att skryta med i ett brev hem.
 
Jag har fått ett mail med ett dokument från Ancestry, som visar en bild på Per Artur Domeij, ett Declaration of Intention från 1935, då han finns i Everett, WA. Hans namn verkar ha stavats Domag och Domay. Fotot är väldigt mörkt, men jag ska se om jag hittar honom framför bilden på huset.
 
Sammanfattning:
 
Axel Domeij född 1901, som redan fanns i Amerika bodde i Du Noir, Riverton, Wyoming 1927. Han återvände till Sverige och dog här 1959. (Synd att jag inte har kontakt med någon släkting, men de kanske hittar hit en dag)
 
Artur Domeij född 1907 hamnade i Everett, WA, enligt uppgift från Ancestry. 1930 fanns han i Freemont, Wyoming.
 
Oskar Johansson född 1904 hamnade i Seattle enligt uppgift på foto 112772 i Porträttfynd.
 
Nils Byström hamnade troligtvis i Seattle, WA.
 
Om det hade funnits något census för 1930 för Wyoming och Axel Domeij bodde kvar där då, så skulle det varit jättehäftigt om gatunumret i adressen hade stämt med husnumret på bilden av huset i Gamla Bilder. Då hade jag ju verkligen fått bekräftat att det var dessa killar från Norrmesunda på fotot  
 
Tack för all hjälp jag fått med detta!
 
Ann-Mari