NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-03-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-03-05
Skrivet av: Margaretha Johansson skrivet 2008-02-09, 16:44
Hej! Jag undrar om någon av dessa två släktingar möjligen draftade sig till andra världskriget. Jag vet när båda dessa män dog och var, men jag är lite nyfiken på om man kan finna uppgifter om det. Även om de gifte sig och med vem i så fall. De emigrerade sent, så det kanske är svårt att hitta uppgifter om dem, men det vore väldigt snällt om någon kan hjälpa mig.
 
Johan Elof Lundberg, född 1902-07-11 (vet inte när han emigrerade). Han avled 1974 i Washington State.Han var född i Holmträsk, Norrfjärdens församling i Piteå, Norrbotten.
 
Axel Martin Lundberg,född 1907-08-10. (Han kallas Axel vid emigrationen men senare Martin). Han emigrerade 1926-12-08 från Stockholm. Jag är ganska säker på att hans fru hette Svea Maria då jag sett passagerarlista från 1948, då han tydligen besökt Sverige. Han dog mars 1985 i Washington State. Axel Martin var också född i Holmträsk, Norrfjärdens församling i Piteå, Norrbotten.  
Jättesnällt om någon kan hjälpa med mera information om dessa två bröder. All information välkomnas!
Tack på förhand
Vänliga hälsningar
Margaretha Johansson