NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-27
Skrivet av: Eivor W Malmgren skrivet 2005-11-13, 22:33
Hej Mats!
Tack!
Jag börjar så här med mitt svar.
I Application för Marrage Licence  från juni 1911, hittar jag Fred Johnson, och min släkting och Freds första hustru, Mary Johnson. Dom är 23 år vid detta tillfälle, adressen är 901 Chicago Av. I Application för Social Sec. account number,
 hittar jag dottern Daisy H, som vid detta tillfälle är 34 år 3 mån 7 dagar, hon är född 7 mars 1912. Far är Fred Johnson, mor är Marie Warberg. I Daisys, certificate of death SSN 469- 30- 4206 dör hon 18 maj 1979. Far är Fred Johnson mor är Marie Warberg.
Med detta vill jag säga, att jag är nog ganska säker på att den Johnson som står nämnd i 1920 års census, är mina  släktingar. Men det som för bryllar mig är, att John F heter så och inte Fred J som på alla andra offentliga handlingar, som jag velat visa på. Så till 1930 års census.Jag har via foto läst, att dom har en son som heter Lester,och Lester finns med som namn här.Daisy är förmodligen utflyttad? Men detta må nog i ärlighetens namn sägas vara en tolkning av mig, så det är nog bara att fortsätta sökandet tills jag är säker.