NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2005-12-27
Skrivet av: Regina Nordstrand skrivet 2005-07-11, 23:02
Finns det någon som vill se efter vad som finns i census om följande familjer, jag sökte dem själv i 1920 när det var fritt, men är nyfiken på vad mer som kan tänkas finnas om dem.  
 
Alla bor i Mathowa township, Carlton Co, Minnesota och står uppräknade efter varandra 1920.
 
Den första familjen är min mm morbror Erik A Norberg f 1878 i Attmar och hans hustru Nancy M f. 1876 i Kristianopel, Nancy dör 1927 men jag undrar om Erik finns kvar 1930 och eventuellt den nya hustrun?
 
Familjen efter dem är John A Anderson 59 år och hustrun Anna C 54 år, med tre barn  
Clarence, Lawrence och Nettie, den familjen skulle jag vilja veta vilka barn de har 1910 eller tidigare. Om familjen är den rätta som jag letar efter ska de ha en dotter Judith och flera barn till,  John är då troligen en kusin till Nancy i första familjen.  
Judith ska vara  gift med en Carl Matiassson men jag saknar helt uppgifter på dem annat än namnen, däremot så vet jag att de bla. har en dotter Carole Edit f. 1915 och en dotter Maida Josephine f. 1916, bägge döttrarna blev sedan gift Norberg (med deras mors släktingar). Men jag kunde/hann inte hitta dem när jag letade.
 
Familjen som står efter dem 1920 hör även de till samma släkt,  Peter A. Peterson 50? år med hustru Elina 59 år, syster till Nancy, hos dem bor nice Ethel Johnson 12 år född i Minnesota.
 
Tacksam för minsta lilla hjälp jag kan få,
Regina