NULL Skriv ut sidan - Anderson, Ellen (Elin Matilda) f1879 Torsåker. Utv 1882 t Worcester

Anbytarforum

Titel: Anderson, Ellen (Elin Matilda) f1879 Torsåker. Utv 1882 t Worcester
Skrivet av: Birgitta Blomqvist skrivet 2011-09-07, 09:41
Hej Olle,
Tack för att du hjälper mig. Jag tycker också att det blev lite konstigt för min rubrik ändrades av någon. Jag skrev inget om Elin Matilda i rubriken för det ger ju ingen ledtråd när man söker i Census 1900.
 
Jag kan söka i Ancestry men inte se bilderna. Om man söker i Census 1900 för Worcester county i Massachusetts hittar man Ellen Andersson. Där står att hon var född 1881 i Sverige och därför hittar man henne med det (felaktiga) födelseåret. Hennes föräldrar är ju med mycket stor sannolikhet Anders Johan Andersson och Anna Brita Skärström (min pappas moster) och de finns i Census 1900.
 
Det jag ville veta var om Elmer, Herbert, Anna, Florence och Ernest var barn till Anders Johan och Anna och syskon till Ellen. Det kan man se om man har tillgång till bilderna av census, vilket jag inte har just nu.
 
Jag hittade familjens resa till New York, de åkte med England och kom fram 2 maj 1882. Elin står som Elem, Anders Johan står (felaktigt) som CJ Andersson och lille Karl kom i en skarv i manifestet och är oläslig.
 
Men var hittade du informationen om båten mellan Göteborg och New York?
 
Hälsningar
Birgitta