NULL Skriv ut sidan - Rosengren, Carl A f1890 & hustru Wahlbeck, Hilma E f1890 - 1920 i Chicago

Anbytarforum

Titel: Rosengren, Carl A f1890 & hustru Wahlbeck, Hilma E f1890 - 1920 i Chicago
Skrivet av: Kristina Rylander skrivet 2014-06-14, 10:11
Gunilla,
 
Jag har fått mail både från JoAnns ena dotter, men också från den du söker . Skickade båda till dig! Samt svar på din fråga.
 
Helene, det verkar som om skeppsmanifestet du hittade från 1949 är korrekt. Jag har fått rätt årtal bekräftat! Dock är hon inte dotter till Carl Axel och Hilma som diskuterats i tidigare meddelanden. Hon skriver att Hilma och Carl Axel var hennes aunt and uncle och att Carl Axel var bror till hennes far. Hennes mor dog när hon var 7 och hon skriver även att hon träffade moster Anna och Gurry Olssen i Halmstad på sitt besök i Sverige när hon var 12 år. Funderar fortfarande på vilka hennes föräldrar var :-) Ska försöka ta reda på det, men det stämmer ju ganska så bra in på Ernest och Mary Rosengren. Enligt de family trees jag gett länkar till tidigare så dog Mary 9 april 1943 (eller 1944 beroende på vilket träd man tittar i).
 
(Meddelandet ändrat av kristinar 2014-06-14 10:29)