NULL Skriv ut sidan - Ehn, John Andrew m fam i Chicago

Anbytarforum

Titel: Ehn, John Andrew m fam i Chicago
Skrivet av: Christer Nede skrivet 2011-04-18, 02:49
Hej på er alla  - och stort tack för er vänlighet att hjälpa till !
Borta ska man inte vara ! Det är datorn som gäller, annars blir det nattarbete.
Jag har nu gått igenom alla meddelanden sedan jag var inne senast och hänger med ända till de 2 sista.
Precis som Du säger Mats har vi nu kommit lite tillbaka till utgångsläget.
Anders Peter Carlsson Ehn ( i Amerika Andrew P Ehn - jag har inte sett Olin på honom någon gång ) kom vi ovan fram till var född 1844-12-22 i Ödeshög och dog 1917-12-23 i Chicago. I dödsattesten, som man kan läsa på Family Search i original står det att han är 70 år gammal. Det ger då född ca 1847, men eftersom Carl Peter Jönsson Ehn i Ödeshög inte har någon Anders/Anrew utan en Gustaf Herman som är född 1847, kom vi fram till att det är Anders/Petter f 1844 som är våran Andrew Ehn, eftersom övriga syskonrelationer också stämmer. Denne Andrew gifte sig med Mathilda Carlsdotter Strand 1872-05-15 i Chicago. Paret fick 5 barn, varav jag känner till 4. Dottern Anna gifte in sig i våran släkt och på det viset hamnade jag och började leta i denna familjen.
Jag har sett den familj Du visar på i det näst sista meddelandet från den amerikanska avskriften tidigare på nätet och jag misstänker att det är en helt annan familj. På de barn jag har är det otvetydigt Andrew Ehn och hh Mathilda Carlsdotter Strand, som är föräldrarna.
Onekligen finns det en hund begraven här, men var ?
MVH Christer