NULL Skriv ut sidan - Ehn, John Andrew m fam i Chicago

Anbytarforum

Titel: Ehn, John Andrew m fam i Chicago
Skrivet av: Christer Nede skrivet 2011-04-17, 09:22
Göd morgon Helene och tack !!
Inte en morgon utan nya arbetsuppgifter ! Fast det är ju det som den här hobbyn går ut på, eller hur !
När jag igår kväll skrev in de uppgifter, som Bengt lämnade funderade jag faktiskt på, om det fanns syskon till Andrew, som också hade utvandrat, eftersom jag i jobbet med honom funnit på flera Ehnar i Chicago. Det verkar vara dags att återvända dit och kolla. Clara Josefina borde ju dyka upp redan i Census 1880.
Mht till flickans namn o ålder skulle en kanske inte alltför vild gissning kunna vara att Andrew hade en äldre bror vid namn Carl Ehn, som utvandrade före Andrew och att Andrew sen hängde på ( vad jag förstod så reste han ensam )när han fick veta, att det var bra over there. Clara Josefins skulle ju i så fall kunna vara en dotter till denne möjlige Carl och sannolikt då åkt iväg med föräldrarna ( hon var ju bara knappt 9 år ) året före Andrew.
Jag frågade ju Bengt ovan, om Andrews familj i Sverige och har han någon information om dessa och har han det skulle detta kunna vara en bra inkörsport för vidare koll.
Jag googlade igår på Svämb Ödeshög Ehn och det verkar finnas flera nutida Ehnar där.
Hälsningar Christer
 
(Meddelandet ändrat av Cnede 2011-04-17 09:24)