NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2010-09-27

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2010-09-27
Skrivet av: Eva Dahlberg skrivet 2009-06-17, 07:48
Inga-Lill, det finns födelseregister för Cook County på Internet (hur kompletta de är kan jag inte uttala mig om):
 
Dels på länken ovan i C-G:s inlägg den 13 juni som har födelseregistret 1872-1934 (75-årsgräns), dels på Familysearch Labs, länken här, som har födelseregister 1871-1915 och födelsecertifikat 1878-1922.
 
När det gäller om de är kompletta eller inte så är det för att jag inte hittar personer som ska vara födda i Chicago, Cook County under perioden, som jag säger att jag inte kan bedöma om de är kompletta.  
 
I länken från C-G finns ju även avlidna och vigslar så det kan du ju också söka. Man måste registrera sig för att söka på CookCountys sida. Det kostar att få certifikaten men det gör det även om man åker till deras kontor. Det fungerar mycket smidigt att köpa dem på nätsidan (efter 1 år har jag fortfarande inte fått de jag beställde personligen på kontoret, och betalade, köandes bland körkortsbevis, förmyndaransökningar och dagsaktuella vigselbevis - men jag fårde jag köper på Internet samma dag jag beställer dem).
 
Steve Morse har (givetvis  ) gjort ett sökformulär till även den sidan som förenklar sökningarna (men gör registreringen först), se här.
 
Hälsningar,
Eva