NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2008-11-20

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2008-11-20
Skrivet av: Maria Åkerlind skrivet 2008-02-07, 08:20
Hej!
 
Jag flyttar en efterlysning från Folkräkningen - U.S. Census eftersom all information jag fått fram hittills har med Chicago att göra.
 
Jag undrar om den Joseph Sikora som nämns i texten som följer, kan vara samme Joseph som Kerstin Thölix tipsade mig om i söndags under just rubriken Folkräkningen - U.S. Census, trots att det i dokumenten ser ut som att de är födda i olika länder (den ene i Tjeckoslovakien och den andre i Österrike)? Födelseår och immigrationsår verkar stämma.  
 
Immigration
Ship California from Glasgow 11 Oct 1913 to NY City 20 Oct 1913.
Joseph SIKORA, 28, male, single, laborer, Austria, Wickstadt. Mother Magdalena SIKORA, Wickstadt, to Chicago, IL, doesn't have ticket to final destination, paid passage self, has $60.00, to friend P.? Lomkas, 1652 Melrose Ave. Chicago. 5'10 height, good condition, fair complexion, fair hair, blue eyes.
Place of birth Wickstadt, Austria.
 
Det finns även en Joseph Sikora i Chicago World War II(?) civilian draft registration som skulle kunna stämma: Joseph Peter Sikora, janitor, f. 23/1 1885, gift.
 
Kan någon se när (ca. 1924) Joseph och Hilda gifte sig och på vilken adress de bodde? Dog Joseph i Chicago, och i så fall vilket datum?
 
Tacksam för alla nya uppgifter.
 
Hälsningar, Maria