NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-19
Skrivet av: Georg Lundblad skrivet 2007-08-02, 19:34
Det är mycket intressant att se att så många engagerar sig i att försöka hitta Ellen Winberg. Nu verkar det ju dock som om de flesta bara gissar, och det är inte särskilt lämpligt när det gäller släktforskning. Där måste man veta eller kunna fastställa riktigheten av en uppgift.  
Ann-Mari föreslår att jag ska läsa igenom breven en gång till, men det finns inga brev kvar att läsa. De som en gång kom till min mormor,min mor och övrig släkt är länge sedan försvunna och vad jag känner till är muntligt berättat för mig. Sedan, Ann-Mari, har vi heller ingen som helst kännedom om Ellens ekonomiska situation och det är nog inte omöjligt att en arbetsam och sparsam person kunde lägga undan lite till sin ålderdom. Men därom vet vi ju ingenting, precis som vi inte heller vet någonting annat om Ellen och hennes tillvaro i USA.  
Med tanke på att endast ett foto av henne och hennes namn är känt, så finner jag det utsiktslöst att tro att det går att finna några ytterliggare fakta om henne. Det blir då som sagt bara gissningar. Men jag ska gärna erkänna att jag har fel, om någon kan påvisa det.
Vänliga hälsningar till alla som hjälper till.
Georg Lundblad