NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-19

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2007-08-19
Skrivet av: Karin Andersson skrivet 2006-06-07, 16:15
Wärme/Werme/Warme
Söker en familj Wärme där mannen Axel Wilhelm Werme född 18590905 i Möllbacka eller Mölnbacka i Värmland emigrerade 1880. Av Emigrantregistret för Värmland har jag fått veta att han reste med fartyget Orlando 19 mars 1880 från Göteborg till Hull.Han var 21 år och bestämmelseort var Neuganuee (övre Michigan).År 1884 gifte han sig.Hustrun Anna Magdalena Andersdotter/Andersson född 18601023 i Speked, Gillberga, Värmland hade tidigare, 22/6 1872, emigrerat tillsammans med sina föräldrar och 6 syskon (2 systrar och 4 bröder).De reste då med fartyget Scotia från Kristiania (Oslo) med bestämmelseort Milwaucee (Wisconsin).  
Axel Wilhelm och Anna Magdalena fick sonen Paul Arthur född 26/4 1892 i Chicago. Mikrofim nr 0213 Prince of Peace Luth.Church, Chicago Higts, IL  visar det.  
Har någon möjlighet att söka vidare på dessa personer där hustrun Anna Magdalena är min farfars systerdotter? Var blev familjen slutligen bosatta, fick de flera barn, när dog familjemedlemmarna? Ja, det är många frågor.Är tacksam för alla uppgifter jag kan få om dem eller förslag på var jag kan söka vidare. För närvarande är det helt stopp i min släktforskning. Vänligen Karin A.