NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2009
Skrivet av: Regina Nordstrand skrivet 2005-10-17, 09:38
Tack Mats, stämmer nog bra de uppgifterna.
Att makarna skulle vara födda i Sverige kommer ifrån Selmas ättlingar, men där ser man och inte konstigt att jag inte kan hitta igen dem här i Sverige. Får försöka leta i Michigan i stället.
 
Att barnen är födda i Washington stämmer nog också men det är den förste maken som är far till dem han dog 1913 och barnen är födda 1910 och 1912.
 
Selmas Boarding House stämmer bra det också, det finns på några av bilderna jag har därifrån. Men nu blir jag lite nyfiken och fler frågor dyker upp.
 
Alla de personerna du skrev bodde där. Går det att se deras namn? Skulle någon vilja skicka sidan till min mail i så fall? Möjligen hade hon stället kvar 1930? även det kan vara av intresse om så är.  
Flera personer från Attmar ska ha funnits där vid olika tillfällen (även min mormors syster) och jag har en del bilder därifrån med massa namn som jag inte riktigt vet vilka de är, men hon kan även ha hunnit avflytta till Coeur d' Alene, Kootenai, Idaho.
 
Tack för den hjälp jag redan fått, och hoppas någon vill kika på de nya om hennes boarding house, Regina