NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2009

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 08 februari, 2009
Skrivet av: Regina Nordstrand skrivet 2005-10-16, 22:16
Söker makarna och deras ursprung till min mormors moster Selma f. Norberg 1885, emigrerade från Attmar (Y) 1904.
 
Selma var först gift med en John Georg Matsson f. 1880-07-23, han dör 1913 i Spokane, WA. Troligen ska han var född i Sverige, ha bott i Finland, Michigan och Potlatch.
 
Därefter gifter hon om sig med en Louis (Johannes Ludvig) Olson f. 1882-03-01, enligt släktens uppgifter född i Sverige.
Honom hittade igen jag på sidan med World War I civilian draft registrations, vet inte om det går att få fram mer uppgifter om honom den vägen?
 
Jag la tidigare ut en fråga på dem under Emibas skivan, men fick aldrig något svar så jag vet inte om de finns med där eller inte. Jag har även tidigar själv provat söka dem i census men inte funnit dem. Nu tror jag att jag kan ha hittat igen dem lite felindexerad, skulle någon med tillgång till census kunna kika vad som står på denna:
Selma Alson, Potlatch, Latah, Idaho abt 1886 Sweden, om hon är rätt så ska det finnas en dotter Ester och en son Georg (som hon fick med förste maken).
Och igen så ingen lägger ner extra tid, det är inte ättlingarna jag söker utan makarnas ev invandringsår och födelse ort/land.
 
Tacksam för hjälp, Regina