NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 18 september, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 18 september, 2013
Skrivet av: Ted Nordin skrivet 2013-04-20, 22:32
Hej, nu blev det knöligt igen. Karin Andersdotter f. ca 1655 d. 14 April 1717 i Bro gift med Göran Matsson f. ca 1654 i Bro d. 20 Aug 1721 i Bro. Jag lyckas inte utröna var hon kommer ifrån. Vigselböcker saknas ju åren 1650-87 och förmodligen gifter dom sig under den perioden. Sonen Anders som jag frågade efter tidigare föddes ju 1689 och jag har inte hittat någon vigselnotis innan dess. Faddrarna till sonen Anders kommer från Fornby, Hytting och Åselby och jag tänkte då att hon kanske kom från någon av dom, men där hittade jag henne inte. Har någon kanske sett till henne någonstans?
 
Göran Matsson far hette Mats Halfwardsson f. 1617 i Bro d. 16 Nov 1694 i Bro och var gift med Malin Erichsdotter f. 1616 d. 1698 i Bro. Jag har väl samma problem med henne, jag hittar inte var hon kommer ifrån. ??
 
När jag ändå frågar....Mats Halfwardssons far Halfward Jönsson var död före Stora Tuna AI:1 och honom hittade jag i skatte längder för Bro, Stora Tuna, finns det något sätt att få reda på vem hans hustru var, och kanske när han föddes? Biblioteket har bara tillgång till SVAR.
 
Mvh //  
Ted