NULL Skriv ut sidan - Preussen

Anbytarforum

Titel: Preussen
Skrivet av: Malin Elf skrivet 2012-11-13, 00:44
Hejsan !
Jag har nyligen börjat leta på min farmors sida hennes föräldrar kommer från Preussen allt jag hittat på dem är det på Svenska sidan i kyrkoböcker och uppehållsböcker ,Det är dem jag letar efter samt deras mor och far och syskon .
Det jag vet är att min farmors far var Romersk katolik Bildhuggare och Hette Emil Reimann  född i Lancek Preussen år 18730305 och att han kom hit till sverige 19101206 eller 07 och min farmors mor Klara Hildebrandt född 18820820 i Preussen waldenberg/burg polsmetz eller polsnitz kom sammtidigt 19101206 till sverige även hon katolik.
 
Vad jag undrar och hoppas ni kan hjälpa mig är tips och råd om hur jag bäst kan hitta info om dessa och deras föräldar och syskon om det finns någon chans, jag studerar tyska och polska men är långt i från att kunna det så bra som jag skulle vilja så vart söker man bäst ? försökt läst på allt jag kan om preussen och tagit reda på så mycket jag kan men vet inte hur bäst gå till väga ! så jag är Tacksam för all hjälp jag kan få förstått att det är knivigt att ta reda på släkt där nere men skulle va så kul jag vet nästan inget om dem har ett album fullt med kort men inga namn och det skulle va kul hitta vilka de var? ,Hann inte fråga farmor och min far och farfar visste inget ... jag hoppas ni kan hjälpa mig med råd och tips är oändligt Tacksam på förhand
Med vänliga hälsningar och kramar  
Malin Elf