NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2010-11-05

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2010-11-05
Skrivet av: Cure_w skrivet 2005-07-22, 05:10
Hej...Jag söker bådesläcktband.Från min farmorsmor Ada Olsson född 17/3-1887 död 28/9-1959.Farmors far hette, Jakob jakobsson född den 4/4-1883 död 23/2-1967. Ada hon fick först en son vid namn Edvald jakobsson som dog i en drunkningsolycka i en brunn, hon födde åter en son som hon däpte till samma namn alltså Edvald Jakobbson. Sen fick hon en dotter Märta Jakobsson, Astrid Jakobsson, Elsa Jakobson (som var min farmor.) Min Farfar vet jag inte så mycket om mer än att hans far fick knäcknamnet Lager, som vi heter än i dag. Min farfars namn var Frank Lager som hade en bror som hette Bror.
Frank Lager gifte sig med Elsa Jakobsson och Bror Lager gifte sig med Märta Jakobsson. Det jag vet är att min farmor hade 42 syslingar boende på Nya Zeeland. Hon hade ett brev men det finns inte kvar.Sen vet jag att på min farfars sida härstammar de ifrån Danmark från ett grevesläckte som hette Silversparre. Så jag själv är 16 dels grivinna. Men det jag vill samt letar efter är hur man skall leta upp om det finns några Jakobsson eller Olsson boende på Nya Zeeland. Jag vet inte hur jag skall få itag på namn samt adresser till de med de som förhoppningsvis heter de namnen fortfarande. Så vet någon hur jag skall gå till väga snälla skriv till mig.