NULL Skriv ut sidan - 01) Allmänt

Anbytarforum

Titel: 01) Allmänt
Skrivet av: Rolf Jerpseth skrivet 2010-10-31, 11:25
Hei Antoinette!
 
Min tilknytning til Lehmoinenslekten er via min morfar. Her er i korte trekk min anerekke: Rolf f.1930, Anna Ryen 1898-1988 (min mor) født på Grue Finnskog, Lars Jakobsen Ryen 1856-, Jakob Halvorsen 1830- Leikåsen G.F: , Halvor Carlsen 1806- (født i Östmark), Carl Halvorsen Revholtet på Grue Finnskog 1777-, Halvor Thommesen f. 1734 i Dulpetorpet Hof Finnskog, Thommes Henriksen f. 1695 Mosegren i Grue, Henrich Olofsson ca. 1680-1740 g.m. Eli Pedersdotter, Olof Mattsson ca. 1600 g.m. Karen Mattsdotter (med i Finnemanntall i Norge 1687), kom via Sverige til Norge, Matti Lehmoinen f. ca 1570 i Laukka Savolaks.  
Savolaks er i Rautalampi Norra Savolax i Midt-Finland, mange emigrerte derfra til Sverige og Norge.  
 
Lehmosten suku fins bare på finsk. Jeg har fått den i gave av Eerikki Lehmonen, Finland. Han har bl.a. studert en tid i Oslo og behersker både svensk og norsk.  
 
Hyggelig at du likte artiklene i Fennia. Du kan sikkert kontakte vår felles slektning for nærmere opplysninger om f.eks. Olof og Carl i Fallet. Hans mail: jmyhrvol@onlin.no
 
Beste hilsen Rolf