NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 november, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 november, 2012
Skrivet av: Gun-Britt Lindblad skrivet 2008-01-22, 14:46
Jättetack Chris.
 
Det här kan nog vara rätt. Johanne står nog för Johanna då.Farfars syster hette ju Johanna Josefina,men i de brev jag har så skriver hon under med Josefine.
 
Oh ,vad jag har funderat över dessa personer och försökt söka på olika ställen, men alltid stött på patrull av något slag. Både i Sverige och Danmark. Jag var igår inne på arkivarieronline.dk ,men hamnade snett.Tycker det är svårt med utländska folkräkningar. Inte ens med dansk hjälp har Josefine hittats , så Chris du har gjort ett jättejobb!!
 
Jag vet genom dokument jag har, att Josefine umgicks med farfar Axel Teodor och hans broder Gustav Adolf ,samt med sin moster Mimmi( gift med en sjökapten).Har kort där hela familjen Therkildsen sitter samlad, med moster Mimmi tronande i mitten. Kortet är taget på Store Konungens gade 48 i Köpenhamn. Alla fem sönerna är med också i varierande ålder.Ingen aning om årtal på kortet, men äldste sonen har fru och barn och yngste ser ut att var ca 7-8 år ca.Pappan har uniform och flera av barnen spelar instrument, fiol och piano.
 
Vad jag förstår av ditt svar Chris, så har Johanne (Josefine) inga barn ännu då 1885?
 
Jag har också flera kort på Johannes/Josefines söner.Men har ingen aning om när de är födda? Jag har deras bostadsadresser på en hotellnota från Åre, där de var någongång på 1930-talet tillsammans med mamma Josefine.Finns inget datum på notan endast 193-.Hotellet skulle välspara pengar och använda notorna i många år.
 
Sönerna bor då på:
 
Kaj Therkildsen ,Toftegards Alle 14
 
Kurt Therkildsen ,Dronningens Tvergade 14
 
Georg Therkildsen ,Amagerbrogade 155( det var här mina föräldrar och jag var 1962).
Stanley Therkildsen, Menvedsvej 2(osäkert). Svårt att tyda.
 
Peter Therkildsen Nordbe(O)rggade 8.
 
Och Johanne/Josefine bor på Store Konungens Gade 48.
 
Så hur gå vidare för att få data på sönerna? De bör ju vara födda från 1885 och framåt?Kanske så småningom, kan jag hoppas påatt hitta nu levande släktingar. Kan du hjälpa Hanne?
 
Jätte, jättetack Chris för allt jag fått!!!Du ska tro att jag är glad. Jag har flera ggr gett upp hoppet att hitta de här personerna. Samtidigt är det himla retsamt att gå bet på personer så nära i tiden.
 
Gun-Britt Lindblad