NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 02 november, 2012

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 02 november, 2012
Skrivet av: Gun-Britt Lindblad skrivet 2006-09-05, 20:46
Jättetack Hanne och Chris!!
 
Det är nog farfars syster Johanna Josefina(e) ni har hittat åt mig. Som jag har letat efter henne och hennes familj!!!!!  
 
Födelsedatumet skiljer sig bara. Jag har en uppgift på att Josefina skulle vara född 30/2 1860 ,inte 30/5 1860.
 
Kan det vara så ,att hon  vid folkräkningen 1885 i Köpenhamn var inskriven med det felaktiga namnet Johanna Josefina Faitrupp?? Fortfarande ogift då kanske.
 
Vet att hon på 1930-talet bodde på Store Koningensgade 48 (troligen i Köpenhamn). Förmodligen då gift Therkildsen. Har sökt och sökt. Har kort på henne och hennes man. Hennes man har någon slags unuform på sig och alla tavlorna på väggarna föreställer skepp, så antagligen var herr Therkildsen anställd  inom danska marinen ??
Vet ingenting om honom alls.
 
På bilden finns också fem pojkar. Antagligen sönerna, varav Georg Therkildsen  borde vara en av dem.
 
Har en kopierad hotellnota från 1930-talet från Åregården med dessa namn och adresser;
 
 
Josefine Therkildsen, adress Store Konigensgade 48
 
Kaj Therkildsen, adress Toftegards Alle 14
 
Kurt Therkildsen, adress Dronningens Tvergade 14
 
Georg Therkildsen, adress Amagerbrogade 155
 
Stanley Therkildsen,(adress osäker), möjligtvis Menvedsveg 2
 
Peter Therkildsen, adress Nordbe(O?)rggade 8
 
Har haft en dansk kvinna i Roskilde, som hjälpt mig söka på familjen i olika danska register bl.a Genline, men inte hittat någon i familjen.
 
Hade själv en efterlysning i Anetavlan, Aneefterlysning för ca ett år sedan, men det gav inget.Familjen är som bortblåsta??????
 
Kan någon hjälpa mig vidare? Att hitta resten av familjen. Och säkerställa släktbanden. En hotellnota duger ju inte. Där står bara namn o adresser. Inte att det är mor och söner.
 
Tackar så jättemycket för infon om farfars systers datum för utvandringen. Jätteglad för det. Visste ingenting om tidpunkten.
 
Skall man nu söka på det felstavade efternamnet Faitrupp istället?? Är Johanna Josefina inskriven i Danmark med detta namn???? Och hur hittar man herr Therkildsen, hennes make???
 
Har någon tillgång till uppgifter blir jag glad. Allt är av värde.
Och jättetack igen för det jag redan fått av er Hanne och Chris.
Ha det bra
Gun-Britt