NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 25 februari, 2013

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 25 februari, 2013
Skrivet av: Terese Hansen skrivet 2003-06-30, 22:21
Hejsan Gert!
Tackar så mycket för ditt svar. Namnen Anders Francke och Johanna Maria Hansen känner jag igen från mina släktforskningspapper. Jag har de senaste dagarna suttit och lagt in allt i datorn för att lättare kunna söka bland släkten och lägga till nya saker. Mycket praktiskt.
Den här Hans Görgen Hansen verkar svår att finna. Jag vet att min farfars kusin, som gjort släktforskningen som jag just nu hittat, åkte över till Danmark till och med för att leta där. Men utan resultat.
I min släkt går det som så Hans Görgen Hansen, sedan Oscar Hansen, därefter ytterligare en Oscar Hansen, sedan min farfar Fritz Hansen. Hans Görgen var tydligen mjölnare. Båda Oscar var bagare och farfar Fritz var konditor innan han blev pensionär. Fast hans konditori låg i Sölvesborg, i Blekinge. Jag har däremot läst en anteckning om en Fritz Hansen som ska ha haft ett konditori i Malmö också. Jag har hittat 5 olika Fritz Hansen (nu är jag inte helt säker på vilket förnamn de använde, eftersom de har flera namn, men Fritz står först) i min släkt. Det fanns en Fritz Fredrik Hansen som var son till Hans Görgen och han var bagarmästare, så det kan ha varit han. Han hade också en son som hette Fritz Gustav Hansen och han var också bagarmästare. Det finns en hel del bagare i den här släkten har jag upptäckt.