NULL Skriv ut sidan - Ljungberg från Norrköping till Argentina

Anbytarforum

Titel: Ljungberg från Norrköping till Argentina
Skrivet av: Jojje Lintrup skrivet 2005-02-02, 17:52
From: rodolfo alberto ljungberg To: ArgenGen (argentinsk diskussionsgrupp) Sent: Tuesday, February 01, 2005 4:00 PM Subject: [ArgenGen] Familia LJUNGBERG. Me agradaria saber respecto a mis antepasados, mi padre se llamaba Eleazar Custodio LJUNGBERG, nacio el 22 de Octubre de 1893, en Gualeguay, Entre Rios, hasta el momento no he podido encontrar algun dato que pueda orientarme en relacion a sus padres, hermanos u otro dato, s? que sus padres llegaron desde Norrkoping, Suecia, y nada mas, yo naci en Concordia, actualmente vivo en Bariloche.
 
Från Rodolfo Alberto Ljungberg i Bariloche, Argentina: En fråga beträffande mina förfäder. Min far hette Eleazar Custodio LJUNGBERG, född den 22 oktober 1893 i Gualeguay, Entre R?os, Argentina. Jag har tyvärr inte hittat något som kan leda mig till hans föräldrar, syskon eller liknande, men jag vet att de kom från Norrköping i Sverige, inget mer. Jag föddes i Concordia, Entre R?os, men är bosatt i Bariloche, R?o Negro, Argentina.
 
Är det någon som möjligtvis känner igen någon Ljungberg som utvandrat till Sydamerika - särskilt Argentina - är jag tacksam för upplysande svar. Under tiden jobbar jag med att försöka få frågeställaren att leta fram något födelsedatum och kanske en församling...