NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 11.1.2002

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 11.1.2002
Skrivet av: Klas Kohlström skrivet 2000-12-28, 13:02
Hej Bert!
Ja, dopnotiserna är samtliga från Ukna C:2.
Dagarna före jul fick jag Ukna AI:1, ”1713-1725?”. Döm om min besvikelse, då jag inte fann röken av någon familj Brodderus. Enligt dopboken bodde komminister Brodderus hela tiden i Tjustad, liksom sedermera en av hans svärsöner länsman Tranaeus, men där fanns bara två andra hushåll upptagna.
Det är som du säger, det blir att hoppas på att en bouppteckning eller någon annan källa kan ge oss det fullt avgörande svaret. Nog tror jag dock att vi till dess med tunn blyerts kan infoga komminister B med maka och barn i våra papper.
Åldersskillnaden jag nämnde var bara en spekulation från min sida. Som jag tidigare sagt blir det annars trångt att få in Anna Elisabeth med födelseåret 1718 bland de övriga syskonen.
 
Så till Forsberg. Tack för svaret under Stenberga.  
Som ivrig nybörjare lade jag inte märke till att man inte fick göra samma inlägg på två ställen, så jag har ännu ett om denne Forsberg under Småland, Efterlysningar. Där har jag desstillikes svarat mig själv (för att andra ska slippa leta för min räkning längre), eftersom jag av egen forskning har fått släktskapet fullt bekräftat. Men tack i alla fall och tack för den dråpliga upplysningen om löjtnant L.G. Forsberg. Den där skriften om officerare vid Kalmar reg. tar jag gärna emot. Klicka för att få min e-postadress.
 
Vi får väl båda kolla detta forum då och då om något skulle dyka upp om Brodderus med tiden.
 
Mvh och önskan om ett Gott Nytt År, Klas