NULL Skriv ut sidan - Lindman Didric

Anbytarforum

Titel: Lindman Didric
Skrivet av: Inger Lindholm skrivet 2007-08-02, 22:09
Hej Henrik. Jag har många Anders Lindman i min släkt,dessvärre kan jag inte placera just den här Anders. Det här är vad jag har antecknat: Östra Skrukebys dödbok.Döda 1832 nov.16 Begr.25 Cajsa Andersdotter fr.Wärla ägor Född i Örtomta församl. 25 Mars 1769. Föräld.Fjerdingsmannen Anders Lindman och Hustru Maja Persdotter. Gift vid 27 års ålder med Lifgr.Magnus Sten i Askeby förs.Sedan han blivit tvångssorterad till Lifgr. för Wärla hitflyttade de 1800. Hade med honom 3 söner 1 dotter av vilka 1 son och 1 dotter efterleva. Enka 1810.(3Maj).Fick såsom enka 1 oäkta dotter som efterlever. Gift andra gången med d.v.drängen Anders Thorbjörnson,sin nu efterlevande man med honom inga barn. Haft god hälsa utom sista året. Bröstfeber. 63 7/12år.Gift                                       Källa:SVARs Östra Skrukeby 211 456 4/6.         Från samma källa:Inflyttade personer till Östra Skrukeby År 1800: Lifgrenadjären Magnus Sten fr. Askeby till Wärla född 1774 i Askeby. Stens Hustru Catharina Lindman från Askeby till Wärla Född 1772 uti Örtomta.(OBS namn och födelseår)Deras dotter Maja Cajsa Sten född 1798 i Askeby.    Det är ju några år sen du skrev ditt inlägg men jag hoppas du får nytta av det här ändå. Häls.Inger