NULL Skriv ut sidan - Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-02

Anbytarforum

Titel: Äldre inlägg (arkiv) till 2004-03-02
Skrivet av: Per Wallin skrivet 2004-01-21, 14:13
Hej!!
Jag har en ana Stina Lotta Hellström, f. 108-03-04, Kranen, Östra Eneby (E) och d. 1895-12-30, Ahlgrena bruk, Askersunds lf. (Hennes föräldrar var Peter Hellström, f.? och d.?. samt Anna Lena Persdotter/Strömberg f. 1785-05-03, Östra Eneby (E).) Denne Stina Lotta var på Sonstorps Säteri, Hällestad under åren 1829-31. Medans hon var där skulle hennes yngre bror Rikhard komma och besöka henne men han dök aldrig upp. Och ingen vet vad som hände med honom. Senare i livet brukade denne Stina Lotta fråga förbipasserande främlingar om något träffat på hennes bror och hon brukade dessutom duka en extra tallrik på matbordet utifall den försvunna brodern skulle dyka upp. Jag undrar om någon på något sätt kan hjälpa mig att få reda på vad som hände denne Rikhard Hellström??
Kan även vara intressant att få veta något om släktleden bakåt angående både Stina Lottas pappas och mammas sidor då jag inte kommer längre där!?? Vidare om någon vet någonting om Kranen, Östra Eneby? Vad det är för något och var det ligger? Om det finns kvar i dagsläget? Det blev mycket på en gång. Tack på förhand! /Per W